Framtiden börjar nu

 

Med MoveSmart-tekniken kan TYROLITs maskiner för första gången anslutas till internet. Med hjälp av tekniken tillhandahålls aktuella användardata från maskinen direkt på byggarbetsplatsen och via diverse enheter.

Den molnbaserade tekniken har utvecklats i samarbete med det österrikiska startupföretaget ToolSense och förser användare och företag med viktiga drift- och användardata, så att de får ut så mycket som möjligt av maskinerna. Drifttider, felmeddelanden och nödvändiga programvaruuppdateringar kan till exempel öppnas när som helst och var som helst.

Det möjliggör bättre planering nästan i realtid och lönsammare, snabbare åtgärder som baseras på verkliga data. 

Seperator 01

MoveSmart gör det möjligt

 

Den som känner sina maskiner kan även använda dem bättre. Därför möjliggör TYROLITs MoveSmart-teknik exempelvis visning av aktuell status och lokalisering av maskinen samt information om felorsaker och omedelbar hjälp med att åtgärda felen. Vidare erbjuder MoveSmart diverse statistik med uppgifter om drifttid, applikationer och service samt avtalsstatus, kapacitetsplanering, maskinparksplanering och mycket annat.

När du skickar en serviceförfrågan för din maskin får du löpande uppdateringar om statusen på ditt serviceärende.

Bättre planering, ökad produktivitet,
lägre kostnader

Ökad produktivitet

Insamlade maskin- och användardata möjliggör bättre och effektivare kapacitetsplanering.

Mindre avbrott

Den databaserade kapacitets- och serviceplaneringen minimerar avbrotten.

Riktad produkt(vidare)utveckling

Maskin(vidare)utvecklingen riktar sig ännu mer till användaren.

Lokaliseringsdata

Om en maskin slutar fungera visar lokaliseringstjänsten var den närmaste maskinen ur den egna poolen finns. Vid stöld kan den exakta positionen fastställas.

Användningsstatistik

Med några få klick ger MoveSmart information om användningsområde och hur maskinen används, så att den kan utnyttjas effektivare på byggarbetsplatsen.

Servicekontroll

Underhåll och uppdateringar görs i tid och blir lättare att planerera in. Servicetillfällen kan bokas smidigt online och information om serviceavtalens löptider finns alltid tillgänglig.

Lägre kostnader

Kostnaderna sänks tack vare service i tid, bättre kapacitetsplanering och felavhjälpning på plats.

Ökad maskinsäkerhet

Sökning efter viktiga uppdateringar för maskinerna sker löpande och underhåll utförs i tid.

Onlinesupport

Utöver felinformation online kan även bruksanvisningar och säkerhetsmanualer enkelt läsas online.

Snabbare åtgärdade fel

En felanalys och hjälp via appen gör att felen kan åtgärdas direkt på byggarbetsplatsen. De data som samlas in bidrar till att snabbare kunna identifiera och åtgärda problem. 

Öppen plattform

Det går att lägga till icke-TYROLIT- och icke-IoT-produkter, så att du får full kontroll över hela maskinparken.

Seperator 02

Optimálne plánovanie nasadenia a maximálna účinnosť

Administrering av anläggningar

  • Inventarielista
  • Inventering av maskiner från tredjepart
  • Planering av byggarbetsplatser
  • Kalenderbokningar
  • Lagring av dokument och certifikat
  • Definiering av regler
  • Åtkomst till dashboard
  • Massimport av produkter

Service och ärenden

  • Administrering av serviceavtal
  • Åtkomst till fel- och händelsehistorik
  • Felidentifiering och felavhjälpning*
  • Bearbetning av serviceförfrågningar och ärenden

Data

  • GPS-platsidentifiering*
  • Åtkomst till telemetridata*
  • Stöldskydd*
  • Olika slags driftsstatistik*
  • Nedladdning av samlade maskindata*

Administrering av behörigheter och användare

  • Lägga till fler användare
  • Administrering av behörigheter och utökad användaradministrering

Business-funktioner

  • Individuell utformning av gränssnittet
  • API för integrering av data i befintlig driftprogramvara

* Kräver en installerad IoT-modul.

Separator Wallsaw

Servicehantering

  • Gör en felanmälan hos vårt servicecenter direkt från byggarbetsplatsen och hjälp oss att förstå dina behov. Det ger bättre, snabbare och precisare problemlösning.
  • Behöver din maskin repareras eller är det dags för årligt underhåll? Boka ett serviceärende direkt på din smarttelefon och förkorta servicetiden.

App

Felsökning

I appen hittar du felbeskrivningar och lösningar för att åtgärda fel. Genom att göra en felanmälan direkt från byggarbetsplatsen hjälper du oss att förstå dina behov.

Boka service

Boka nästa service direkt i appen och skicka oss den information vi behöver. Det hjälper oss att svara snabbare och ger oss möjlighet att förse dig med löpande information om din serviceförfrågan.


Apple App Store

Google Play Store

Webb

Ärenden

Alla serviceförfrågningar samlade. Under Ärenden i MoveSmart-webgränssnittet får du överblick över dina serviceförfrågningar. Håll koll på dem och se status på din maskinserivce. Dessutom läggs serviceärenden till i maskinhistoriken, så att du slipper luckor i dokumentationen av maskinens hela livscykel.


WebApp

FAQ

Hur kan jag registrera mig? 

  1. Gå till movesmart.toolsense.io och klicka på "Register".

  2. Ange dina uppgifter och godkänn sekretesspolicyn samt villkoren.

  3. Ange uppgifter om ditt företag.

  4. Bekräfta aktiveringslänken i din brevlåda för att slutföra registreringen.
Separator Wallsaw 02

Har du frågor om TYROLITs MoveSmart-teknik?
Hör av dig till oss.


construction.digital(at)tyrolit.com