MoveSmart Platform
Med MoveSmart-tekniken kan TYROLITs maskiner för första gången anslutas till internet. Med hjälp av tekniken tillhandahålls aktuella användardata från maskinen direkt på byggarbetsplatsen och via diverse enheter.
Den molnbaserade tekniken har utvecklats i samarbete med det österrikiska startupföretaget ToolSense och förser användare och företag med viktiga drift- och användardata, så att de får ut så mycket som möjligt av maskinerna. Drifttider, felmeddelanden och nödvändiga programvaruuppdateringar kan till exempel öppnas när som helst och var som helst.
Det möjliggör bättre planering nästan i realtid och lönsammare, snabbare åtgärder som baseras på verkliga data.
Den som känner sina maskiner kan även använda dem bättre. Därför möjliggör TYROLITs MoveSmart-teknik exempelvis visning av aktuell status och lokalisering av maskinen samt information om felorsaker och omedelbar hjälp med att åtgärda felen. Vidare erbjuder MoveSmart diverse statistik med uppgifter om drifttid, applikationer och service samt avtalsstatus, kapacitetsplanering, maskinparksplanering och mycket annat.
När du skickar en serviceförfrågan för din maskin får du löpande uppdateringar om statusen på ditt serviceärende.
Om en maskin slutar fungera visar lokaliseringstjänsten var den närmaste maskinen ur den egna poolen finns. Vid stöld kan den exakta positionen fastställas.
En felanalys och hjälp via appen gör att felen kan åtgärdas direkt på byggarbetsplatsen. De data som samlas in bidrar till att snabbare kunna identifiera och åtgärda problem.
Det går att lägga till icke-TYROLIT- och icke-IoT-produkter, så att du får full kontroll över hela maskinparken.
* Kräver en installerad IoT-modul.
I appen hittar du felbeskrivningar och lösningar för att åtgärda fel. Genom att göra en felanmälan direkt från byggarbetsplatsen hjälper du oss att förstå dina behov.
Boka nästa service direkt i appen och skicka oss den information vi behöver. Det hjälper oss att svara snabbare och ger oss möjlighet att förse dig med löpande information om din serviceförfrågan.
Alla serviceförfrågningar samlade. Under Ärenden i MoveSmart-webgränssnittet får du överblick över dina serviceförfrågningar. Håll koll på dem och se status på din maskinserivce. Dessutom läggs serviceärenden till i maskinhistoriken, så att du slipper luckor i dokumentationen av maskinens hela livscykel.